خرید از سراسر دنیا


» متری شش و نیم در جشنواره پراگ دیده می‌شود

متری شش و نیم در جشنواره پراگ دیده می‌شود

متری شش و نیم به پراگ می رود

متری شش و نیم، به تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان و نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی، با بازی نوید محمد زاده ،پیمان معادی و پریناز ایزدیار، محصول سال 1397 ایران است.این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و برنده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین کارگردانی شد. نام فیلم برگرفته از خاطره  ناصر خاکزاد، متهم پرونده مواد مخدر است که در بخشی از سکانس دادگاه روایت می‌کند که کفن برادرش را متری شش و نیم خریدند.

در اولین حضور بین‌المللی خود، در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز پذیرفته شد روز سه شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸ (۰۳ سپتامبر ۲۰۱۹) در این فستیوال به نمایش درآمد.

فیلم متری شیش و نیم دومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای ایران و همچنین پر فروش ترین فیلم غیر کمدی تاریخ سینمای ایران است.

 هم اکنون این فیلم ، در جشنواره پراگ جمهوری چک به نمایش درمی‌آید. این رویداد سینمایی که از تاریخ ۱۹ تا ۲۷ مارس ۲۰۲۰ (۲۹ اسفند تا ۸ فروردین) برگزار می‌شود، فیلم «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی و «پسر-مادر» ساخته مهناز محمدی به نمایندگی از سینمای ایران حضور دارند. متری شیش و نیم» که در بخش سیاه*تاریک این جشنواره پذیرفته شده است، در مجموع سه نمایش در روزهای ۲۰، ۲۲ و ۲۳ مارس (۱، ۳ و ۴ فرودین) خواهد داشت.


تگ ها :   متری شش و نیم

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده