خرید از سراسر دنیا


» انتقال طرح روی پارچه با لایه حل شونده

 انتقال طرح روی پارچه با لایه حل شونده

مزیت استفاده از لایه حل شونده در گلدوزی

روش ساده انتقال طرح از روش های اصلی است و نیازی به موادی خاصی ندارد و با یک خودکار معمولی هم قابل انجام است.

اما این روش علی رغم سادگی برای همه پارچه ها مورد استفاده نیست مخصوصا پارچه های به رنگ تیره.

برای پارچه‌هایی که نمی توان از روش انتقال طرح عادی استفاده کرد از لایه حل شونده کمک می‌گیریم.

دو نوع لایه حل شونده محلول در آب وجود دارد: یکی به صورت یک لایی ساده و دیگری با یک لایه پشتی چسبنده و جداشونده، بنابراین می‌توانید آن را به پارچه خود بچسبانید. مزیت دیگر نوع دوم این است که برای انتقال طرح‌های پیچیده می توان با استفاده از چاپگر طرح مورد نظر را روی لایه چاپ کرده و به پارچه چسباند.

 اگر برای کشیدن طرح از خودکار استفاده می‌کنید، سعی کنید از رنگ جوهری استفاده کنید که به رنگ نخی که با آن کار می‌کنید نزدیک باشد، زیرا ممکن است رنگ جوهر پس داده و باعث عوض شدن و بدرنگ شدن نخ شود.

    نکته: اگر از یک لایه حل شونده با پشت چسبنده استفاده می کنید، آن را در اطراف طرح برش دهید. اما برای لایه حل شونده ساده، مقداری فضا بگذارید.


برای ثابت نگه داشتن لایه ساده در هنگام دوخت ، آن را با چند کوک بزرگ به پارچه درون کارگاه بچسبانید. لایه چسبنده را در محل موردنظر به درستی و دقیق بچسبانید.

همانطور که به طور معمول گلدوزی می کنید، پارچه و لایه حل شونده را بدوزید. وقتی گلدوزی شما تمام شد، مواد اضافی را جدا کنید و کوک ها را بشکافید.

در مرحله آخر گلدوزی تمام شده را در آب ولرم خیس کنید. لایه شروع به حل شدن می کند. اگر از بین نمی رود، کمی آن را با انگشتان خود مالش دهید یا آب گرمتر را امتحان کنید. همچنین می‌توانید آن را زیر آب جاری شستشو دهید. گلدوزی را با حوله بکشید تا آب اضافی آن گرفته شود، سپس آن را آویزان کنید تا خشک شود.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده