بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» گیاهان سایه دوست مناسب آپارتمان و محل کار

گیاهان سایه دوست مناسب آپارتمان و محل کار

گیاهان مقاوم به نور کم

اگر شما هم به فکر نگه داری از گیاهان آپارتماتی هستید،اما نداشتن نور کافی در محیط و نداشتن تجربه در زمینه نگهداری گیاهان شما را منصرف کرده است 

به طور کلی گیاهی برا منزل مناسب است که :

1.سرعت رشد زیاد نداشته باشد.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

2.باعث ایجاد آلرژی نشود

.3.همیشه سبز باشد.

4.حشرات را به خود جذب نکند.

5.به تصفیه هوا کمک کند.

این مطلب به شما انواعی از گیاهان را معرفی می کند که حتی افراد تازه کار هم از پس نگهداری آنها بر می آیند و به نور کم تا متوسطی نیاز دارند.

1.پوتوس

شماره یک لیست ما متعلق به گیاه جان سخت پوتوس است.این گیاه در محیط نوری رشد خوب و سریعی دارد و برگ های آن در نور کافی به رنگ سبز تیره در می آید.اما نور کم و متوسط را هم تحمل می کند و به زیبایی ویژگی همیشه سبز بودن خود را حفظ می کند.دمای مناسب برای رشد 15 تا 27 درجه است.

2.سجافی یا گندمی 

طول برگ های این گیاه به 30 سانتی متر می رسد که به شکل گلدان آویزان بسیار زیباست.بهترین دمای رشد برای آن11 درجه سانتی گراد است.گیاه را در تابستان 2 تا 3 بار در هفته،و در زمستان یک بار در هفتا آبیاری کنید.آبیاری بیش از حد باعث می شود هر برگ از محل رویش خاک شروع به پوسیدگی کند.خاک آن مخلوطی از خاک باغچه،ماسه و کمپوست به نسبت مساوی یک سوم می باشد.

3.سانسوریا 

این گیاه بومی آفریقای جنوبی به شرایط آب و هوایی همان مناطق عادت دارد.پس در هر بار آبیاری اجازه دهید خاک گلدان خشک شود.در ضمن سانسوریا به سرمای هوا حساس است و دمای زیر صفر درجه را تحمل نمی کند.پس بهترین گزینه برای نگه داری در خانه و محل کار است.اما به نور کم محیط هم مقاوم است با این حال اگر برگ ها رنگ پریده شد به محل پر نور تری ببرید .سانسوریا هوای اطراف را تصفیه کرده تولید اکسیژن می کند.ارتفاع برگ های گیاه گاهی تا 140 سانتی متر هم می رسد.در انواع خاک ها می ماند اما بهترین رشد را در خاک های شنی لودی دارد.

4 برگ عبایی

این گیاه هم از جمله گیاهان زینتی مقاوم آپارتمانی است.نه تنها به نور کم بلکه نسبت به دمای کم هم مقاوم است.بهترین دمای مناسب برای آن 11 درجه است.به ندرت دچار آفت می شود.گیاه را در تابستان بین 2تا3 بار در هفته و در زمستان هفته ای یکبار آبیاری کنید آبیاری زیاد گیاه را از بین می برد.بهتر است از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید.نیاز به خاک غنی شامل خاک باغچه،ماسه و کمپوست به نسبت مساوی یک سوم است.گونه ابلق در خاک فقیر هم رشد می کند.

5 اسپاتی فیلوم

این گیاه به شرایط نوری گسترده خو می گیرد از جمله در نور کم رشد می کند.یکی از انواع گیاهانی است که به تصفیه هوای محیط کمک می کند.اسپاتی فیلوم از سرما بیزار است اما نباید نزدیک به وسایل گرمایشی هم باشد.هفته ای دو بار آبیاری کنید اما انتظار رشد زیاد نداشته باشید رشد آن کند است.

6 کالاتیا

از جمله گیاهان جالب با برگ های رنگارنگ و زیبا شبیه طاووس و مقاوم به نور کم کالاتیاست. میزان مقاومت آن نسبت به کم نوری محیط تا حدی است که در اتاق خواب و حتی حمام هم به خوبی رشد می کند.نیازمند رطوبت ثابت است.

7فیلودندرون

این گیاه برگ قلبی شکل از خانواده پوتوس شرایط نگهداری مشابه را دارد.مقاوم به نور کم اما در نور خیلی کم رنگ خود را از دست می دهد.

8برگ انجیری

هم خانواده پوتوس و فیلودندرون در زبان انگلیسی به علت شکاف های موجود در برگ معروف به پنیر سوئیسی است. نور کم تا متوسط نیاز دارد اما اگر ارتفاع ساقه ها و فاصله برگ ها از هم زیاد شد نور کافی ندارد.

9.دراسنا(بلالی و کامپکت)

دراسنای بلالی برگی شبیه برگ ذرت با نوار های زرد دارد.قواره نسبتا کوچک گیاه باعث شده در محیطی کوچک به خوبی قرار گیرد.دراسنای کامپکت از لحاظ شرایط نگهداری تقریبا یکسان فقط نکته مهم نگهداری آن این است که حتما از آب جوشیده سرد شده برای آبیاری استفاده کنید.

 انواع دیگر گیاهان مقاوم با نگهداری آسان شامل:پپرومیا(رطوبت دوست)آگلونما(گیاه مبتدی ها)نخل مرداب(همیشه سبز)

نکاتی درباره سازگار کردن گیاه به محیط جدید

اگر گیاهی تازه خریداری کرده اید.با توجه به نیاز گیاه آبیاری منظم انجام دهید.بسته به نوع گیاه برگ ها را اسپری کنید.در محیط نسبتا خنک 13 تا 16 درجه نگهداری کنید.از تابش مستقیم نور خورشید محافظت کنید.

نکات تکمیلی

برای آبیاری دست خود را تا بند دوم انگشت در گلدان کنید اگر خشک بود آب دهید.

هر گلدان خود را دور از وسایل سرمایشی مثل کولر و وسایل گرمایشی مثل بخاری قرار دهید.




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


روی خواسته هات هیپنوتیزم شو! (80% تخفیف+هدیه ویژه) روی خواسته هات هیپنوتیزم شو! (80% تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده