خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کیک های سه بعدی ساخته شده با چاپگر

کیک های سه بعدی ساخته شده با چاپگر

 کیک های سه بعدی

انفجار تکنولوژی چاپ در جهان به سرعت به دنیای غذا نفوذ کرده. بسیاری تلاش کرده‌اند تا از این تکنولوژی برای " غذای چاپی " استفاده کنند.

دیناره ساگین بایوا, ( Dinara Kasko)معمار سابق, رویکردی متفاوت به این فن‌آوری دارد. با استفاده از مدل‌سازی کامپیوتری مدرن و تکنولوژی چاپ دیجیتال, او انواع قالب‌های هندسی برای تولید غذا ایجاد کرده‌است که برخلاف هر چیزی که قبلاً ایجاد شده به نظر می‌رسد.

دیناره ساگین ابتدا یک شیرینی پز ساده بود که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه معماری در Kharkov کار خود را به عنوان یک معمار شروع به کار کرد. اما خیلی زود،به علاقه اصلی خود، یعنی شیرینی پزی برگشت. او با توجه به این نکته که ظاهر به اندازه طعم دارای اهمیت است ،تصمیم به ایجاد طرح های نوظهور و خلاقانه کرد. برای این کار اوسعی کرد مدل‌های سه‌بعدی پلاستیکی بسازد و آن‌ها را درقالب‌های سیلیکون دست ساز خود قرار دهد. تنها راه برای انجام این کار ، استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی بود. او از تجربه سابق خود که همکاری با چاپگران سه بعدی بود استفاده کردودر ابتدا، از چاپگر شخصی دوستش برای چاپ اولین قالب خود استفاده کرد. اما به زودی، چاپگری برای خود تهیه کرد.

ترکیب مهارت‌های معماری اش با علاقه به پخت, باعث ساخت قالب‌های جدید هندسی متشکل از شش مدل مختلف مبتنی بر اشکال هندسی ساده شد. نتیجه مجموعه‌ای از چندین شی کوچک و بتونی بود که وقتی باز شدند یک کیک خوش‌مزه و خوش‌مزه را آشکار کرد.

 خطوط مثلثی عجیب و غریب باعث ایجاد انواع کیک‌ شد که قبلاً هرگز تولید آن امکان پذیر نشده بود. .

اودمی گوید الهاماتش از همه چیز اطراف نشات می‌گیرد: هنر، موسیقی، عکس، مد، لباس، یا حتی مبل. هم چنین آن می‌تواند از یک هنرمند یا از طبیعت باشد. اما ترجیح خودش. برخی اشکال هندسی ، مانند مکعب‌ ، مثلث‌ وکره است او عاشق رنگ سیاه، قرمز و سفید هست. به همین علت این نقش و رنگ ها در کارهای او بیشتر به چشم می خورد .


آخرین اثر او با استفاده از تکه‌های بریده شکلات رنگی, نتیجه نهایی مجموعه‌ای است که هر کدام دارای طرح‌های موجی منحصر به فرد هستند.

او این پروژه را " یک هم‌کاری جادویی سه هنرمند " خواند: یک مجسمه‌ساز, یک مهندس و یک سرآشپز شیرینی‌پزی, هر کدام یک هنرمند در قلمرو خودشان هستند. "


یکی از آخرین طراحی‌های الهام‌گرفته شده توسط هنرمند دون خوزه,و از آخرین طرح‌هایی بود که توسط این هنرمند القا شده بود.

او قالب‌های چاپی خود را به همراه دستور العمل‌های موجود در وب سایت خود می‌فروشد. جدیدترین مدل قالب, خوشه نامیده می‌شود و نتیجه هم‌کاری با طراح پارامتریک است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده